Søg i 1200 opslag:

06/10/2021

Vin&Co -om Chile, Bourbon og meget andet!

I Vin&Co er der ikke mindre end 20 sider om Chile, hvor du kan læse om vinene (fra Brugsen), interview med vinmager, en rejse gennem landet og hvad du skal se og hvor du skal bo. Og så er der "Vinskolen" om skruelåg og propper, en quiz, madopskrifter (med vinforslag), og endelig fortæller musical-aktuelle Adam Price om "Min Vin". 

Vin&Co er såmænd Danmarks største vinblad med et oplag på 150.000, som kan hentes -ganske gratis- i alle Superbrugsen og Kvickly i Danmark. Og jeg siger tak, for det er faktisk et ganske godt blad! 

      Vin&Co ser virkelig flot og professionelt ud og laves da også af samme team som Samvirke, og skribenter som Thomas Ilkjær, Lotte Malmgren, Rasmus Palsgård, Nana Wad, Anders Halskov-Jensen og andre sørger for, at indholdet er troværdigt og velskrevet. 

      Der kommer 4 gange årligt, som hver er bygget op om et tema -i de seneste numre har vi været i California, Toscana, Spanien og Sydafrika, og hvert tema er så flot præsenteret, at jeg får akut rejsefeber! 

      Selvom jeg har været 2 gange i Chile, så lærte jeg en masse nyt i september-nummerets tema, bl.a. med et farverigt besøg af Rasmus Palsgård i Valparaiso, en af de byer, jeg har til gode! Så bærer jeg over med, at alle vinhuse og vine sjovt nok importeres af ... Brugsen. Og jeg stoler ikke helt på de karakterer, som uddeles i smagningerne i magasinet (som sjovt nok også bruges i Coop's egen marketing). Coop vil næppe vende tommelfingeren ned på Coop's egne vine! Men hvad gør det, når vinmageren fra Concha & Toro har en god historie at fortælle og du får en masse viden og nyheder præsenteret på en appetittelig måde! 

      I hvert nummer er der fokus på en eller flere drue -i dette nummer sangiovese, druen bag Chianti- og de 2 sider er sat så flot op, at du knap kan vente med at læse. I dette nummer får du også 2 sider om druen chenin, som i dag nok er mest kendt fra Sydafrika. 

     Et andet tema er spiritus, denne gang "Jack, Jim og Tom", dvs. Bourbon whiskey, et andet område, jeg har besøgt. Men hvor jeg alligevel lærte noget nyt på de 5 sider.

      Vin skal da også være sjov, så der er humor rundt om i magasinet, bl.a. "7 ting du ikke vidste om vinanmeldelser", hvor jeg nok ikke er den eneste, der skal ind på "phrasegenerator.com" for at få nogle nye udtryk i stedet for de evindelige kattepis og stikkelsbær! 

      Du kan hente Vin&Co i Superbrugsen og Kvickly. Næste nummer udkommer 1.december. Vil du se aktuelle og alle ældre numre, kan de læses her: https://info.coop.dk/butikker/vin-co/