Søg i 1200 opslag:

25/03/2021

Vin&Co tager os med til Toscana

Vin&Co er Brugsens store vinblad, 60 sider, som du kan hente gratis i alle Brugser samt Kvickly. Og trods stor skepsis glæder jeg mig til hvert af de 4 årlige numre. 
I det aktuelle nummer er temaet Toscana, og Vin&Co bruger 18 flotte sider på at komme rundt i den smukke provins. 

Mange redaktører af blade med vin og gastronomi er sikkert sure på Vin&Co, som med oplag på 150.000 støvsuger markedet for læsere, som lokkes ind i Brugsens vinøse verden. Og tag ikke fejl af det -der er besøg hos Coops leverandører i Italien, annoncerne er fra Coops leverandører, og panelet smager Coops vine -og der er ikke et dårligt ord om så meget som én af dem -hverken leverandører, annoncører eller vine (de har en del til fælles!).  

      Men se bort fra det -der er rigtig meget godt læsestof i Vin&Co, og efter sidste side er du blevet godt underholdt og har været i rigtigt godt selskab med begavede fortællere -lige fra Lotte Malmgren over altid begavede Thomas Ilkjær til skægge Flemming Kyed, Anders Halskov-Jensen og Rasmus Palsgaard, det hele bundet smukt sammen af redaktør Maiken Riis Friberg. 

      Og så er der humor som Preben Elkjærs viiise ord om corona-året: "Der er vin, der bliver bedre med årene, og så er der år, der bliver bedre med vin!" Så kan det vist ikke siges flottere! 

      Især læste jeg med fornøjelse om Lucca, en af de måske knap så kendte byer i Toscana. Jeg har kun været der én gang, og det må jeg rette op på, når Coronaen tillader det! Her er smukke haver, flotte pladser, gode restauranter og mange andre oplevelser, så jeg for alvor kan drømme mig væk fra et koldt Danmark! 

      "Mig om min Vin" er en fast rubrik, og "mig" er denne gang den geniale tegner, Roald Als, som mange kender fra vidunderlige tegninger i Politiken eller den genreskabende klassiker, "Kvinderne ud af Køkkenet", som jeg elsker. Han er også god for en perle som "køb aldrig 3 flasker for 120, køb hellere 1 flaske til 120. Du får bedre vin og færre tømmermænd!"

      Så er der sider om druen viognier, oste (med hvidvin), madopskrifter ved Claus Holm, Tanqueray gin (lige over for reklame for Absolut vodka!), og alt muligt andet. Alt sammen presset flot sammen på 60 sider. Jeg er imponeret -ikke mindst over, at du kan hente det frit og kvit i din lokale Brugs eller Kvickly.