Søg i 1200 opslag:

29/07/2021

Vin&Co drømmer om Californien

Californien er temaet i det seneste nummer af Brugsens vinmagasin Vin&Co, og det flotte magasin bruger hele 20 sider på at komme rundt i Sunny California! 

Vin&Co er Brugsens store vinblad, 60 sider, som du kan hente gratis i alle Brugser samt Kvickly. Og trods stor skepsis glæder jeg mig til hvert af de 4 årlige numre.   
      Vin&Co har et smukt design (og samme redaktør som Samvirke), og så er der en masse generel info, som hver gang lærer din kyniske klummeskriver noget nyt. 

Fetzer -fra hippie til konsum

Jeg har selv besøgt Fetzer, så det var sjovt at læse om vingården, der ligger nord for Napa og startede med en hippie, der drømte om at leve af vin og egne grønsager. Det kunne han -men så voksede firmaet, der er kendt for mærker som Fetzer, Bonterra og senest 1000 Stories (ikke min favorit). En sympatisk artikel om et firma, som nu ejes af chilenske Concha & Toro (som lægger noget mere vægt på kvalitet end Brown-Formans, den tidligere ejer). 

      En anden god artikel handler om vinrejsen til Californien, hvor jeg har prøvet næsten alt -men alligevel har fået et par nye tips. Jeg savner (naturligvis) Madonna Inn nær kysten ikke langt fra Solvang, men denne kro appellerer vist langtfra til alle. Mere Vegas end Vegas selv! 

Salater, Semillon og rosé

Kendis i dette nummer er Anne-Marie Helger, som bliver interviewet af Helena Munk-Anderssen. Jeg er enig med hende i mangt og meget, men godt nok ikke i vin. Så hun kalder mig nok snob snarere end kender! 

    Så hellere klummen med Anders Halskov-Jensen, der virkelig kender sin vin -og har humor oveni. Han skriver om glas (og har haft nogle af sine bedste oplevelser med god vin i billige sennepsglas -akkurat som mig). 

      Så er der opskrifter på salater, som jeg vil prøve, og en masse info om druen semillon (for mig den mest undervurderede i Verden), opskrifter på gode cocktails med hele historien osv. Plus naturligvis faste klummer af altid veloplagte Lotte Malmgren og Thomas Ilkjær og andre.  

      Mange redaktører med vin og gastronomi som speciale er sikkert sure på Vin&Co, som med oplag på 150.000 støvsuger markedet for læsere, som lokkes ind i Brugsens vinøse verden. Og tag ikke fejl af det -der er besøg hos Coops leverandører i Californien, annoncerne er fra Coops leverandører, og panelet smager vine fra... Brugsen! 

      Men gå bare ned i din Brugs og hent magasinet (NB: Du skal ofte bede om det -i min lokale butik ligger de stadig bag skranken i vinafdelingen, ak ja).